Så var det då min tur (!?). Jag har skrivit på ett avtal om avgångspension. Efter mer än 37 år skall jag inte jobba efter 1 mars 2010! Känslorna är blandade. Det känns både bra och inte bra. Jag menar, hela mitt vuxna liv har jag jobbat heltid. Barn har fötts, vuxit upp och flyttat hemifrån - hela tiden har jag jobbat. Alla mina rutiner är inriktade på jobbet. Så nu snurrar det i huvudet. De vardagliga sysslorna kan jag ta hand om men vad gör jag med resten av tiden? Folk som har gått i förtida pesion talar om resor och golf men jag gillar inte golf och ekonomin kommer inte att tillåta så mycket resor. Jösses. Hur kunde just jag hamna i denna situation? - *LOL* Jo, jag vet, alla hamnar här förr eller senare, men ändå. Det blir säkert bra, det blir det. Jag kan vara vaken länge på kvällen - som jag gillar - och sova länge på morgonen - det gillar jag!. Jösses! Fältet ligget öppet! Jag tror att jag skall hänga på låset till Arbetsförmedlingen den 1 mars. Undrar om dom har användning för en bättre begagnad 60+-are som kan tänka sig lite deltid inom vilket fält som helst (nästan).
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|