CITAT (Huggorm @ 29-12-2009, 14:25)

Robinian är helt klar på gång, se medskickad bild. De översta 15mm på plantan verkar ha dött, men det gör inte mycket då den är 30cm. Knoppen är ännu mindre än huvudet på en tändsticka, men man ser redan de små delbladen.
Andra bilden är på min lilla skadade, okända ogräsplanta. Den är också på gång att slå ut verkar det som. Någon som ser vad det är? I somras såg den ut så här:
http://www.baalzamon.se/vadardet.jpgHej ormen!
Jag blir lite stressad av din robinia.

Jag har ju ett par månader kvar innan jag skall tjyvstarta,det hade jag i alla fall tänkt tills jag ser hur tidig du är

.
Hur har du tänkt när det gäller lång säsong ? jag menar tjänar du en bättre avmognad i höst eller mer tillväxt för hela säsongen eller båda?
Så har inte fallet varit med min Ptelea trifoliata som jag startat i början på mars.
Problemet jag har haft är att den skjuter bra på våren inne men sedan stannar den av resten av sommaren när den kommer ut.
Två år i rad samma sak,det kan ju faktiskt bara vara så att den skjutit klart redan när jag tar ut den ,men inte ett extra blad kommer senare.
Nu i år skall den planteras ut för gott så då får man väl se om den växer bättre.
Hur uppför sig dina grejer senare på säsongen?(dom som startats tidigt)