Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur var 2009 för er?, Berätta gärna
          aanderss
          Inlägg 24-12-2009, 21:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

Hur var 2009 för er?
          Berätta gärna

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          gladepetter
          Inlägg 31-12-2009, 12:07
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 162
          Medlem nr: 9 307

2009 började med renovering som slutade först i augusti...och hälsan fick sig en rejäl knäck. Känner mig som 20 i huvudet men närmar mig 50 i kroppen. Vi började med att lägga nytt golv i gillestugan, målning mm. Sedan fixade vi köket efter gillestugan och när det var klart så kom dagen D som i dränering! Nu hade jag folk som gjorde "hästjobbet" men vad mycket jobb vi hade efter detta. 20 ton sandjord skulle bort. Vet inte hur många hundratal lass med skottkärran som jag och min fru kört. När allt var klart byggde jag en bastu som vi är nöjda med. Under denna veva drabbades sonen av en tarmsjukdom men vi har stöttat gossen och nu ser vi framtiden med tillförsikt. Sommarens resa gick till pappas hembygd, Krakow i södra Polen. En stad som jag tycker är en av Europas finaste städer. Målet med resan var Auschwitz som jag ville visa för min familj. Här satt min pappa mellan åren 1943 till ryssarnas befrielse januari 1945. Han var partisan och var alltså en politisk fånge. Han avrättades inte pga hans unga ålder och han fick vara slavarbetare åt IG Farben. 2010 hoppas jag skall gå i familjens tecken. Jag fick också nytt jobb, börjar i mars. Det känns skönt att jag inte passerat "bäst före datum".

Redigerat av gladepetter: 31-12-2009, 12:09

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 03:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon