CITAT (Nauti @ 30-12-2009, 15:32)

Knepigt att det alltid kommer in folk(dansktalande också) och rekommenderar LED-belysning i precis samma trådar som Grönt ljus skriver i och berättar hur fantastiskt det är med LED-belysning

Hej Nauti -
det er der ikke noget underligt i! Vi interesserer os for de samme ting - og jeg er ikke ude i noget reklameærinde, da mine lamper er købt hjem fra England! Og jeg har i øvrigt intet med Grönt Ljus at gøre - jeg har bare et drivhus og kan lide at eksperimentere med planter...
Jeg synes bare, at der manglede lidt praktiske erfaringer midt i alle de lange og meget teoretiske indlæg om lys. Inden jeg købte mine LED-lamper, har jeg selv savnet at kunne læse om deres virkning i praksis - derfor har jeg lyst til at fortælle om det her, hvor det er folk med den samme interesse, der læser det.
Desuden kan vi jo ikke komme uden om, at LED bruger markant mindre strøm end diverse andre løsninger, så det er også interessant set fra et miljømæssigt perspektiv. Lige nu har jeg nyspirede chiliplanter, forskellige krydderurter, et par tomatstiklinger og nogle halvstore chiliplanter, som trives fint under bare 30 W - det er både min pengepung og ozonlaget godt tilfredse med!
Mvh
den dansktalende