Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fröförvaring
          Steven&Gustav
          Inlägg 02-01-2010, 10:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 53
          Medlem nr: 21 904

En undran..hur förvarar ni era fröer? Stephen har lagt allt i en kartong...men har hört att de vill gärna vara i frysen? Påsar som är ihoprullade är väl svåra att ha i ett kartotetk? Någon form av ordning måste man kanske försöka skaffa sig...

mvh

Stephen

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva 33c
          Inlägg 02-01-2010, 11:02
          Länk hit: #2

Gäster

Man brukar hitta sin egen modell med tiden. Jag förvara mina fröer i pärmar med fotofickor där jag stoppar ner påsarna.i mitt fall har jag totalt 6 pärmar, 2 frö perenner, 2 för ettåringar och 2 för köksfröer. Sorterade i bokstavsordning. Sen kompletteras detta med att jag har alla fröer ( och växter) i en databas. Men det är kanske att ta i om man inte har så många sorter.
          Innan jag hade så mycket att hålla reda på så använde jag en papplåda som gjordes till "kartotek" med kartongbitar.

En "klassisk" förvaring av fröer är "i kökssoffan", om man nu råkar ha en sån smile.gif
          Själv har jag dem i en klädkammare som är lite sval.

Citera
          Steven&Gustav
          Inlägg 02-01-2010, 11:26
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 53
          Medlem nr: 21 904

CITAT (Eva 33c @ 02-01-2010, 11:02) *
          Man brukar hitta sin egen modell med tiden. Jag förvara mina fröer i pärmar med fotofickor där jag stoppar ner påsarna.i mitt fall har jag totalt 6 pärmar, 2 frö perenner, 2 för ettåringar och 2 för köksfröer. Sorterade i bokstavsordning. Sen kompletteras detta med att jag har alla fröer ( och växter) i en databas. Men det är kanske att ta i om man inte har så många sorter.
          Innan jag hade så mycket att hålla reda på så använde jag en papplåda som gjordes till "kartotek" med kartongbitar.

En "klassisk" förvaring av fröer är "i kökssoffan", om man nu råkar ha en sån smile.gif
          Själv har jag dem i en klädkammare som är lite sval.

Ja fotofickor ska jag genast gå och inhandla! Finns det fortfarande? Får se på Coop Forum om de har. Det där med databas är bra, men kanske i framtiden. Fröer av olika slag kommer alltid att sås varje år så det kommer att bli mycket. Dessutom har jag inhandlat en trädgårdskalender där jag tänkte skriva ner allt som görs:)

mvh

Stephen

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-08-2025, 03:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon