Jag hänger på lite i det tysta, jag också

Har sisådär en 5-6 gravkilon som ska bort. Gick ner 1,5 kg när jag hade lunginflammation innan jul, men misstänker starkt att julmat och godis i kombination med ingen motion har gjort att jag lagt på mig igen.....
Ang motion, diet etc - ALLT handlar om hur mycket man stoppar in och tar ut (ungefär som bankkontot

). Det är klart att man kan gå ner i vikt utan att varesig motionera eller svälta sig - men då måste man vara noga med innehållet i maten och hur måna kalorier man stoppar i sig resp gör av med. Det finns gott om personer som inte KAN motionera som är
både överviktiga och underviktiga, på samma sätt som måna friska och normalt rörliga personer är det........ Men det är klart att det teoretiskt är enklare att gå ner i vikt om man samtidigt ökar förbränningen (dvs gör av med mer kalorier) MEN samtidigt blir man ofta hungrigare då - som vanligt är det mesta individuellt

Inga - visst är det motion att vara ute med hunden, förutom att hela kroppen mår bättre bränner man visst fler kalorier när man rör på sig, däremot är det kanske inte så effektivt som ett spinningpass

, men jag ska ärligt säga att jag aldrig varit så smal och i så bra form som när vi hade hund och man var ute och gick flera timmar per dag
Redigerat av KRT: 02-01-2010, 16:09