Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Sub Arctic Plenty, Stupice, Thumbling Tom, skulle någon orkar sälja / byta till mig 2 fröer
          katah
          Inlägg 05-01-2010, 23:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 834
          Medlem nr: 4 107

Skulle någon orka sälja / byta med mig ett par förer till någon av dessa tomatsorter.

Dom verkar inte vara så vanliga i fröbutiker och jag skulle gärna vilja testa någon av dom nu
          pga. att dom är så tidiga

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Fuel
          Inlägg 06-01-2010, 00:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 97
          Medlem nr: 16 090

Visst var Tumbling Tom rolig! Odlade 2röda+1gul i en balkonglåda och 2gula+1 röd i en annan balkonglåda förra året! Jäklar va tomater det blev och va vackert med alla tomaterna när de började mogna! rolleyes.gif

Men ska nog odla Hundreds & Thousands iår, då får man ju ännu mer med tomater coolgleam.gif
          Visst heter den så? Har för mig det, men orkar inte kolla upp det nu! Någon som odlat den?

--------------------
          //Fuel aka Oscar
          Iår odlas följande: Yellow Bhut Jolokia, Chocolate Bhut Jolokia, Trinidad Morouga, 7-pod Jonah Strain, 7-pod, Trinidad Scorpion Morouga Blend, Morouga Yellow, Naga Morich, Chocolate Fatalii. Sedan kommer nog en massa annat till senare också! :)

IN FLAMES WE TRUST

Citera
          DykUnderYtan
          Inlägg 06-01-2010, 10:18
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 694
          Medlem nr: 17 194

CITAT (Fuel @ 06-01-2010, 00:14) *
          Visst var Tumbling Tom rolig! Odlade 2röda+1gul i en balkonglåda och 2gula+1 röd i en annan balkonglåda förra året! Jäklar va tomater det blev och va vackert med alla tomaterna när de började mogna! rolleyes.gif

Men ska nog odla Hundreds & Thousands iår, då får man ju ännu mer med tomater coolgleam.gif
          Visst heter den så? Har för mig det, men orkar inte kolla upp det nu! Någon som odlat den?

Jag odlade den förra året. Tyckte den var lite seg i starten, okej kanske inte gav den den allra bästa våren heller. Jag var väldigt skeptisk till en början men jisses vad tomater det kom sen. Små som puttekulor men så goda.

Varenda dag plockade jag ett par dl och ända in i oktober stod de i uterummet och bara pepprade på med fler tomater. Tror det var närmare slutet på oktober när jag klippte ner det sista. Vi hann inte äta upp alla tomater så i frysen ligger inte mindre än 1 kg av Hundreds & Thousands och en hel del av de andra 8 sorterna också. En trist lasagne med ett par nävar minitomater på... blir mums även för ögat. De blir som smycken i maten! smile.gif

Här finns en bild på en liten, liten del av skörden: http://miashem.blogspot.com/2009/10/tomater.html

Hos mig kommer den igen nästa år i alla fall!

--------------------
          Mvh Mia

Bor och odlar i södra Sthlm, zon 2-3

Bilder från trädgården lägger jag ut här: http://miashem.blogspot.com/

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 16:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon