CITAT (Fuel @ 06-01-2010, 00:14)

Visst var Tumbling Tom rolig! Odlade 2röda+1gul i en balkonglåda och 2gula+1 röd i en annan balkonglåda förra året! Jäklar va tomater det blev och va vackert med alla tomaterna när de började mogna!
Men ska nog odla Hundreds & Thousands iår, då får man ju ännu mer med tomater
Visst heter den så? Har för mig det, men orkar inte kolla upp det nu! Någon som odlat den?
Jag odlade den förra året. Tyckte den var lite seg i starten, okej kanske inte gav den den allra bästa våren heller. Jag var väldigt skeptisk till en början men jisses vad tomater det kom sen. Små som puttekulor men så goda.
Varenda dag plockade jag ett par dl och ända in i oktober stod de i uterummet och bara pepprade på med fler tomater. Tror det var närmare slutet på oktober när jag klippte ner det sista. Vi hann inte äta upp alla tomater så i frysen ligger inte mindre än 1 kg av Hundreds & Thousands och en hel del av de andra 8 sorterna också. En trist lasagne med ett par nävar minitomater på... blir mums även för ögat. De blir som smycken i maten!

Här finns en bild på en liten, liten del av skörden:
http://miashem.blogspot.com/2009/10/tomater.htmlHos mig kommer den igen nästa år i alla fall!