CITAT (Anki på Öland @ 05-01-2010, 10:54)

Gamla fördomar och något som ger dåliga samveten........
Naturligtvis använder du den metod du anser vara bäst men avpollitera inte något annat bara för att du inte förstår det!
Anki
Citera
Jag har klippt in ditt svar på mitt första inlägg samt ditt svar på mitt sista inlägg. Det är väl knappast jag som avpoliterar någons åsikter och tro, det gjorde du direkt på mitt första inlägg, kallade det gamla fördomar.
Mitt andra inlägg sågades av någon annan som felaktigt, medan vad jag kan se aldrig har anklagat någons ideér för felaktiga.
Att sedan några som vurmar för LCHF-metoden tar åt sig när jag säger att det inte fungerar med mirakelkurer, kanske de skall fundera på varför de blir så indigerade. Jag hade inte nämnt LCHF-metoden i det sammanhanget och hade den inte heller i åtanke.
Att i ett pendrag skrota Livsmedelsverket och all den expertis och vetenskap som ligger bakom är kanske lite magstarkt. Är det bara de här 1000-tals vetenskapliga forskningsrapporterna om mat som du misstror eller gäller det vetenskap rakt över, om kärnkraft, miljö, sjukvård osv?
Sen Anma, så tycker jag att du är att gratulera till din viktminskning. Fantastisk bra jobbatt! Tyvärr, så passar du som handen i handsken in på beskrivningen av LCHF-förespråkarna som görs i artiklen som jag ännu en gång länkar. Men varför nämner du inget om hjärtinfarkt-, åderförkalkning- och cancerriskerna? 90% av alla forskningsrapporter visar på att konsumtion av djurfett ger en ökning av de här sjukdomarna.
http://ltz.se/ledaredebatt/debatt/1.858691Jaja, för oss vanliga människor är det nog enklast att hålla oss till energiprincipen och vad den säger: Energi in = energi ut. Då kommer vi att hålla vikten. Minskar vi sedan något på insidan och ökar något på utsidan, så kommer det här att gå som på en dans.

Och på tal om "gammal kunskap" så är energipricipen väääldigt gammal. Den har nämligen alltid gällt.