CITAT (*Stintan* @ 05-01-2010, 19:13)

Var och en blir salig på sin tro! Och jag vill påstå att du har fel. För du kan väl ändå inte mena att människor som har svårt att röra sig ska svälta vilket skulle bli följden om man följde dina råd. Svält kan bidra till fettma om du inte visste det. Om folk slutade äta socker och spannmål och därmed minska på kolhydratintaget skulle mycket vara vunnet.
Jag tror det är dags att påminna om vem som sågar vem!
Jag kan dessutom inte se att jag har sagt något negativt om LCHF-metoden. (Skrolla gärna tillbaks och läs inläggen en gång till.) Den fungerar säkert för er och det är ju jättebra.

Dessutom är det jag talar om inte en "metod" utan det är fysikalisk hårdvaluta. Världen fungerar så. Energi kan inte tillverkas, bara omvandlas, vilket innebär att om din kropp skall fungera, så måste det in energi.
Sen om du får den genom socker eller potatis eller grönsaker spelar ingen roll i energidiskussionen (det spelar roll för hälsan)
När du har fått in energi så kan du leva och göra saker, springa gå, blinka, dvs energin omvandlas till rörelseenergi , kemisk energi, värmeenergi mm.
Minskar du ner på energin du stoppar in och ändå vill leva, springa, gå eller blinka lika mycket som innan, eller kanske t.o.m mer, så fattas det energi och då får du ta det från reservlagret som du har i form av fett och du kommer att minska i vikt.
Altså: jag ställer inte energiprincipen emot LCHF. Det är du som inte kan läsa och som tolkar in dina egna fördomar eller vad det är i mitt inlägg.
Och Anki, jag har aldrig sagt att motion var enda sättet, det har du missuppfattat. Läs inläggen en gång till!
Och som stöd för det jag säger så påpekas det också i en del information om LCHF: Intaget av kalorier brukar generellt minska i studier, då försökspersonerna får äta sig mätta på LCHF istället för ”vanlig” mat.
ref:
http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchfSå vad är det som talar emot det jag skriver?
Är det inte så att det är du som inte förstår det jag skriver?
...och det framgår ju klart i ditt förra inlägg att du inte har en susning om vad jag pratar om.
Anma: Jag tycker du är fantastisk som har lyckats med en så stor viktminskning och jag förstår att du talar dig varm för metoden och jag ser att du är rejält påläst. Du är bara att gratulera.

Så Stintan, Anma och Anki, nu går vi vidare i livet. Jag tror att de flesta har förstått vad jag vill ha sagt.
Vi fortsätter att gå ut med hunden, bara lite längre än vanligt och vi äter lite mindre än vanligt, så skall det nog ordna sig, eller vad tror ni

?