Mindre lyckade köp ! Jo Svenska Rosensällskapet ville nyligen ha in vilka 10 rosor vi var mest nöjda med och så de sämsta. Vill bara säga att dom jag radar upp inte alls behöver vara sjuka hos er andra, det är nog mycket som spelar in. Så jag skrev dessa som mina 10 sämsta Jaqueline du Pré, Empress Joséphine, Pink Robusta, Bicolor, Poulséns Pearl, Rose de Meaux, Nuits de Young. Dessa är alla uppgrävda. Gallica rosorna Charles de Mills, Tuscany och Cardinal de Richelieu får vara kvar men jag muttrar så fort dom blommat över, då alla slags elände gillar dom. Och Rödhätte, Nina Weibull och Lichterloh är andra svartfläcksmonster som åkte ut. Jag har grävt upp många fler än så men minns inte alla, jag deppar sällan över det utan tänker på nya istället. I sommar blev det bara två nya rabattrosor här ( Nostalgie ) Är inte heller stor vän av Alba rosor, dom får rosrost Maiden´s Blush är ny här men jag är inte nöjd. Vi får se ?
Jag envisas med att köpa nya Westerland och Lucia för jag har alltid älskat färgerna, men dom fryser bort ganska fort. Zon 4 rosor stämmer inte där ! Dock inte rosornas fel utan hopplös kärlek.
Redigerat av Kajsa: 07-01-2010, 15:26
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4
|