CITAT (Hej igen @ 08-01-2010, 23:01)

Tanken slog mig plötsligt ... just när jag skulle logga ut.
Kom att tänka på er alla med frösådder och lysrör ovan dem.
Har ni dåligt samvete för att ni belyser sådderna ... eller tänker ni som jag ...
man måste väl få unna sig något för att orka leva ... vore allt förbjudet så fanns ingen mening med livet.
Eller?
Att hushålla med elen betyder inte att man inte skall unna sig något. Om alla sparade in på all användning som de inte har någon glädje av så skulle mycket vara vunnet. Att ha tänt i rum där man inte vistas har man ju ingen nytta av. Där jag jobbade innan så var massor av kontor med tända lampor hela dagen även om innehavaren var på möte mer än halva dagen.
Att ta på sig en tröja och ha lite svalare inomhus är ju heller ingen större förlust. Själv blir jag tröttare och får lätt huvudvärk när det är varmt inne men många har inte ens provat. Inomhustemperatur är mycket en vanesak.
När jag bodde i hyreshus såg jag många som slängde i några enstaka plagg och körde de stora tvättmaskinerna. Det värsta jag såg var en tjej som körde ett torkskåp på 11 kW i flera timmar för att torka en tyglapp som hon färgat.
Där ställde de också upp dörrarna till trapphusen mitt i vintern så jag och en politiker sprang runt i hela området och stängde ytterdörrar.
Många diskar under rinnande vatten och det tar längre tid så det vinner man absolut inget på.
Tvätta fulla maskiner gör inte heller ont.
Att det är så mycket kvicksilver i insjöfisk och kanske också i havsfisk numera beror ju till stor del på utsläpp från energiproduktion. All miljöförstöring drabbar oss själv eller barn och barnbarn. Har du tänkt på det?