CITAT (susehn @ 09-01-2010, 09:00)

Det blev en bra tråd, kom många fina tips att undvika! Men Kajsa, berätta nu varför du grävt upp alla de där fantastiskt vackra rosorna!!?? Blev ju lite hispigt intresserad. eftersom både Poulsen´s Pearl och Nuits de Young är nästan så gott som beställda.....
Aqvakul har sannerligen en point där, bättre att köpa och prova, än lämna oköpt och gräma sig årtal efteråt, låter som ett bra motto! Grämer mig ännu att jag inte köpte en ros på Älvsjömässan för 2 år sen!

Dom rosor jag till sist gräver bort har haft flera år på sig först innan jag gräver upp dom. För mig duger inte en ros om bara blomman är vacker, lite elände kan jag stå ut med, men inte varje år på samma. Nuits de Young fick en massa mjöldagg. Om jag sprutade den med Kumulus blev det bättre, men så tröttnar man hålla på med det. Det blev en rugosa där istället.
Poulsen´s Pearl var sååå vacker men bladen hemska ! LÅG skriver att rosen kan få kraftiga angrepp av mjöldagg och svartfläck, minns inte om jag läste det ? På den platsen har jag satt en läcker pion istället.
Man får se en del rosor som läropengar ! Men dina måste inte bli sjuka, du kan ha bättre tur.