Skulle aldrig falla mig in att spara på el för miljöns skull

Jag sparar för min egen och de minas skull och det för att jag är rädd om miljön. Skall jag avstå något för miljöns skull och de flesta skiter i konsekvenserna så känns det bättre att se till mig själv. Det är motivation för mig.
Men jag förstår inte stugägares gnäll över vindkraftverk och en stor mängd männisors motstånd mot kärnkraft. Det är inte meningen att bryta en kultur, klä sig i i fula kläder, frysa i kalla rum, inte kunna utnytja dyrt förvärvad ledighet, inte kunna ta sig till sin odlingslott. Villan är bara en period av livet. Genom trädgården höjer vi vår livskvalitet. Odlar egna grönsaker som sparar en del utsläpp. Själv jagar jag. Det minskar en del skogsskador vilket genrerar mer syre i luften. Älgar släpper ut lika mycket gaser som andra idisslare, t ex nötkreatur. Visserligen är det inte därför jag jagar utan jakten har för mig en social grund. Jag fiskar för att det är roligt men stundtals blir det ett mål mat. Jag stödeldar med egen ved och har vedspis, på vilken det är roligare att laga mat och det blir sällan bränt om man glömmer bort vad man sysslar med. Ger behaglig värme i kök och intilliggande rum. Men plattorna drar ingen el.
Det är inte för miljöns skull jag gör det här. Jag gör det för min skull
Redigerat av Överbölingen: 11-01-2010, 15:11