CITAT (RibesRubusVitis @ 20-01-2010, 13:39)

Med risk för att röja en hemlighet – alla kaktusar är kopior; kloner eller genetiska avkommor av andra kaktusar. Till och med dessa kinesiska "pet trees", "pet cactuses" etc. De köps för ungefär en halv dollar styck i partier om ett par tusen. Och inga kedjor blir stora på att sälja under inköpspris. Systemet att värva återförsäljare som gör arbetet, och i värsta fall ligger ute med eget kapital, verkar knappast förtroendeingivande.
Själv skulle jag känna det betydligt tryggare att handla hos en etablerad kedja än hos en två månader gammal enskild firma utan F-skattsedel...
Jag förbi ser din dumförklaring med tanke på att jag kan nog mer om växter än dig och du skulle kanske göra en marknadsundersökning innan ditt påstående om att Plantagen, baushaus hade dessa växter. Det har dem inte, däremot har dem lite större kaktusar. Men inga som får plats i ett litet plaströr som är lika stora som tangenter.
Och vem har en firma som är två månader gammal och inte har F-skattesedel?
Skogstroll; Det kan man nog göra

då får man ju sin favoritväxt istället för en kaktus/ suckulent. Jag hade valt pelargonfrö
Redigerat av Samsara: 21-01-2010, 08:58