Nu har bergfinkarna kommit på riktigt, hade nog ett femtiotal som satt under fågelmataren och kalasade på solrosfrön.... Men de är väldigt skygga, så fort man rör sig inne i huset så sticker de...
Annars tycker jag att jag har samma fåglar här varje dag

Börjar nästan lära känna dem faktiskt, det är två rödhakar som hoppar runt husknuten och letar mat, ett par entitor (eller om det är talltitor, har kollat men glömt

), ett par blåmesar och två par talgoxar. Eftersom jag slänger ut äpplen varje dag har jag också 3-4 koltrastar som brukar hålla till här. Dessa är på plats varje dag och örjar nästan bli tama, de bryr sig iaf inte om att vi rör oss inne i huset, och när jag ska ut i trädgården och fylla på blir de nästan irriterade snarare än rädda

Ibland tittar en nötväcka, en ringduva, två turkduvor, några grönfinkar och 5-10 pilfinkar förbi. Och naturligtvis, eftersom det är en massa småfåglar så kommer sparvhöken nästan varje dag, flyger förbi och ser om det finns möjlighet till lunch.
Har inte sett ngot jätteovanligt, inte en domherre eller något liknande. Men ju längre kylan håller i sig ju fler fåglar lär väl flytta söderut så de kanske kommer?