CITAT (Motti @ 22-01-2010, 23:53)

Men dom största av jordens befolkning är ju köttätare !vegeterianner och veganer är ju bara en liten klik i världen! jag har set grannens svärdotter och hon är ett vandrande skellet för hon äter absolut inget kött blek mager och helt utan enegi !för mig verkar det inte vara sunt.Men som sakt var och en får leva somn de tycker är bäst.men tanken på att hon skulle bli gravid !den tanken känns inte bra

Vilka reserver skulle det fostret ta av ?
Det är många blandkostare som är vandrande skelett på grund av dagens skönhetsideal och ser det som någonting som är eftersträvansvärt så det behöver ju inte ha särskilt mycket med om man är blandkostare eller vegan att göra. Man blir inte ett vandrande skelett för att man inte äter kött, det kan då jag vara ett bevis på

Någonting som för mig är helt självklart men inte verkar vara det för alla är att om man plockar bort en del ur kosten så måste man ersätta den med någonting likvärdigt. Jag ser ingen anledning till att man skulle bli underviktig bara för att man är vegan, däremot är ju övervikt ovanligare bland veganer men det har nog mer att göra med en högre hälsomedvetenhet.
Jag är då varken mager eller helt utan energi och jag är vegan, jag vet då andra veganer som inte går runt som vandrande halvsovande skelett så hon är nog mer ett undantagsfall än en representant för den genomsnittlige veganen

Det låter ju onekligen som att hon inte äter som hon borde, det problemet ligger ju hos henne själv och det är inget problem som jag skulle förknippa med veganism.
Redigerat av Nauti: 23-01-2010, 00:02