CITAT (gnon49 @ 29-01-2010, 20:48)

Ja det har i alla fall blivit billigare att gå till vårdcentralen upptäckte jag. Även receptfria läkemedel på Ica.
Och visst har flertalet fått det bättre, även pensionärerna. Har själv varit sjukpensionär ett antal år och det är dom senaste åren pensionen verkligen har ökat. Även i år blev det en liten nettoökning så inte kan jag klaga.
Får dom bara ordning på sjukskrivningsreglerna så att ingen hamnar mellan stolarna så har vi klarat krisen med en fortsatt stark välfärd. Att gräset blir grönare efter ett regimskifte tar jag med en stor nypa salt. Oppositionen företräds ju inte precis av några lysande politiker, Wetterstrand undantagen. Sahlin och Ohly är bara bleka kopior av sina företrädare och inger inget förtroende. Men det är ju min åsikt och alla tycker vi olika, tack o lov.
Önsketänkande .. Önsketänkande!!!!!
Jag är sjukpensionär och min ersättning idag är 247 kr högre än den jag hade för 14 år sedan ... detta efter diverse sänkningar ... senast nu i januari då de tog 95 kr netto medan maken som är folkpensionär med dubbelt så hög inkomst fick en sänkning på "bara" 68 kr.
Inte heller har det blivit billigare att gå till Vårdcentralen, avg höjdes med 20kr ! Receptfria läkemedel har blivit betydligt dyrare ... vet jag efter att ha köpt Alvedon och Nezeril i veckan.