CITAT (Irganox @ 05-07-2004, 14:24)
CITAT (netaave @ 04-07-2004, 22:59)
Nej fram för infångande och dödande av katter som gör livet till ett helvete för icke kattägare.
Lite drastiskt att döda dem kanske, då det inte är katternas fel.
Fånga in dem däremot kan man ju göra, och ge dem till personer som kan sköta sina katter.
Men, katter gör väl ändå inte så stor skada, och vad sandlådor beträffar, så kan man ju faktiskt utrusta dem med ett lock. Så slipper man inte bara kattbajs.
Ja då är vi där igen, att det är vi som inte valt att ha katt som ska åtgärda saker och ting medans kattägarna fullständigt struntar i att deras katter skiter i rabatter och sandlådor, hoppar upp hos sovande barn i vagnen, går in i hus och altaner m.m.
Jag uttryckte mig lite drastiskt det kan jag hålla med om, men hur mår en katt som släpps ut vid 6-tiden på morgonen och sen inte kan komma in i sitt hus förrän på kvällen igen? Hur tas den om hand, tycker ni?
Jag har försökt prata med våra grannar men de hävdar bestämt att katten bara går på sin egen låda, trots att den springer vind för våg hela dar. Att den bara behöver äta på kvällen och att den ligger på sin kudde på deras altan när dom jobbar. Den ligger iofs där när dom åker och kommer hem, katter är ju inte dumma.
Nu har en granne kontaktat kommunen idag och de ska komma hit och sätta in fångstburar så att ägarna till dessa katter som inte sköts kan uppmärksammas.
De har också uppmanat oss att fota katter som kommer in eller in i trädgårdarna och gör ifrån sig. Så vi får väl sitta på span nu då. Återigen är det vi som inte har katt som ska göra något.
Jag har haft stockrosor som växt där grannens katt har "toalett", de har inte klarat sig och samma problem med att perenner dör av de katterna gör ifrån sig har min mor. Nu har jag gett upp, jag planterar inga nya.