CITAT (netaave @ 05-07-2004, 15:14)
De har också uppmanat oss att fota katter som kommer in eller in i trädgårdarna och gör ifrån sig.
Jag tycker det är fel att angripa djur med våld. Faktum är att jag tycker att det skulle vara stränga straff på det, och ingenting som bör uppmuntras. Det är trots allt inte kattens fel. En liten dusch kan man väl skrämma katten med, men fota till den, avskyvärt.
Jag har själv katt, som jag låter vara ute precis hur mycket den vill, men jag bor på landet. Personligen så tycker jag inte att man ska ha katter i miljöer med tät bebyggelse, men det är ju upp till var och en och jag är ingen kattpolis.
Jag förstår att det måste vara frustrerande, och egentligen så har jag inga innovativa tips eller idéer. Kaffesump håller min och grannarnas katter borta från de ställen där jag inte vill ha dem och det räcker för mig.
Enda lösningen till problemet är väl egentligen att hålla katterna inne. Vill man så gärna ha en katt i ett bostadsområde, så borde man ju kunna skaffa en innekatt. Tycker man att det är elakt att behöva hålla katten inne, så kan man ju tänka ett steg längre; Det kanske inte är så snällt att ha katter i ett bostadsområde överhuvudtaget.