Hej igen! Nu måste jag uppdatera med ett par saker angående mitt viltstängsel. Igår fick jag beröm av en person som gick förbi min tomt. Som sa att det hade blivit så fint med det nya staketet. Jag blev förstås glad men frågade om det inte kändes högt, men inte då, det var så snyggt och passade in i området eftersom det såg ut som ett "sånt där gammaldags staket på landet". Hon menade som en fårhage, med sina runda stoplar och stora nätmaskor. De andra grannarna har gunnebostängsel av varierande ålder och skick. Så som det brukar vara på gamla sommarstugeområden, så var mitt gamla staket.
Och det braiga med snön är att man ser så bra! Jag ser rådjuren gå utanför staketet på nätterna och inga spår finns inne på tomten! Massor av V-formade tassar utanför, men inget här inge längre!
Det bästa är ändå det min granne berättade här om dagen: Han hade kommit i bilen och sett rådjuren springa upp på hans tomt. Sen skulle de springa in till mig, de hoppade men studsade bara mot nätet och fick sen sticka iväg åt annat håll! Tjohoo, det fungerar! Hälsningar Anna-Karin
--------------------
Anna-Karin Lundberg Min trädgård är mitt rike!
|