CITAT (Alba @ 31-01-2010, 21:39)

Förutom den levande assistenten

har jag en assistent Kenwood som jag är jättenöjd med.
Jag använder den till allt som ska vispas och då menar jag verkligen allt - även små mängder grädde - och så naturligtvis även bulldegen.
Om jag har en smet som ska röras ihop gör jag det också med assistenten.
Av färgen att dömma förstår du säkert att det är 70-tal men den går fortfarande som en klocka. Jag har aldrig behövt repa den eller att den har krånglat på något sätt.
De som säljs idag är ju en aning snyggare.
- hittade en bild på nätet.
Men det här var ju kul. I början på 70-talet köpte jag modellen under denna med lite mindre skål. Jag bakar inte själv så den har stått i stort sett oanvänd, men jag har inte haft hjärta att slänga den. Så kom bakning på tal på jobbet i förra veckan och det slutade med att jag skänkte den till en av mina arbetskamrater. Han hade provbakat nu i helgen och det gick som smort!
Numera håller jag mig med en tvåbent assistent som i sin tur är utrustad med en Electrolux av ungefär samma årsmodell som ovan. Den har också kommit till heders igen sedan i höstas då vi helt tröttnade ur på köpebröd. Numera bakar maken allt matbröd och det är guld värt. Inte bara ekonomiskt utan känslan att man vet vad man stoppar i sig betyder faktiskt mer.