CITAT (LasseB @ 03-02-2010, 20:02)

Jag avser den politiska debatt som förs här på Odla.
I mina ögon är tonen och yxhuggen helt besinningslösa från allt för många medlemmar.
I en helt annan tråd får jag ett knivhugg som oansvarig får att jag går klocklös
Jag som bara varit här i 2,5 år känner inte igen mig.
Visst ska vi ha en öppen diskution om ditt och datt men MED SANS
Är jag kännslig eller har debatten gått över styr?
I en helt annan tråd får jag
Ja, jag tycker att du är väldigt känslig. Uppfattade du min kommentar om att gå utan klocka som ett yxhugg, så har vi väldigt olika referensramar.
Nedan följer först Lasses inlägg och sedan mitt:
CITAT
Tror jag har den i särklass billigaste klockan. Solen. Trist på natten bara
Nä men jag tag faktiskt av mig armbandsklockan i oktober 1973 sedan dess har jag inte haft någon.
Gjorde ett försök att ha morfars fickur men nä det försöket tog snabbt slut. Numera har man ju mobil men annars är jag ganska så befriad från minutjakten
CITAT
En del människor sätter en ära i att de inte har klocka och att det inte är så viktigt med tider. Vad man glömmer är att det ofta är någon annan som drabbas. Som lärare fick jag redan under min utbildning lära mig att föregå med gott exempel och alltid passa tiden. Genom att pasa tiden så visar jag att inte bara min tid är dyrbar utan också alla andras!
Det förekommer rätt så otrevliga personliga påhopp här på Odla ibland. Men med tanke på hur eldfängt politik är och hur utsatta en del personer upplever sig, så tycker jag att det gått sansat till.