Jag är också tedrickare sedan barnsben. Numera blir det dock rätt så mycket kaffe också.

Föredrar helt klart löste gjort i keramikkanna. Tycker att det blir absolut godast. Är inte så förtjust i smaksatta teer. Förutom de som är smaksatta med olika kryddor eller citrus. Dricker gärna örtte och andra teer som inte nödvändigtvis är gjorda på blad från tebusken.
Godaste teet gör min morbror. Han har komponerat ett eget recept. Av svarta ej smaksatta sorter. Han köper de olika tesorterna i tebutiken och går sedan hem och väger upp och blandar. Allt efter sitt välbevarade hemliga

recept. Han värmer vattnet i en kastrull på spisen och inväntar noga exakt rätt ögonblick då han slår vattnet över tebladen i sin förvärmda tekanna. Och det blir så gott!!!
CITAT (Nauti @ 04-02-2010, 06:56)

Jag hittade ett extremt gott te av ett visst märke, som jag inbillar mig har fler sådana goda sorter . Yogi heter märket tror jag och "Choco" heter smaken som jag gillar

Det teet skulle jag vilja tipsa om ifall ni hittar i hyllorna. Just den här smaken innehåller heller inget koffein alls vilket jag försöker undvika. Det är dessutom ekologiskt och även KRAV-märkt tror jag

Ja! Detta märke köpte jag också ofta under en period. Tack för påminnelsen Nauti!
...det finns en smak som heter "Cinnamon Spice" av detta märke som är fantastisk!