Poängen med debatten var ju att han vägrade ta i hand för att hon var kvinna inte för att han hade baccilskräck.Invandrar man till ett annat land får man rätta sig efter deras seder och bruk och det gäller alla oavset vilket land man kommer i från,vi svenskar får alltid ta seden dit vi kommer eller dit vi flyttar varför ska vi då tycka att det är okej att folk som innvandrar hit ska få bete sig hur som helst och skylla på sin religon,det är väl samma sak med så kallat hedersmord ska de också få förekomma för att det finns i vissa religoner ska vi tycka det är okej då ?Jag har en vännina som är Muslim och kommer från Eritrea hon tog seden dit hon kom, hon gifte sig med sin man som är svensk de har två barn tillsamans hela familjen är mycket goda vänner till oss,det enda man märker när man träffas är att hon inte äter griskött, hon kramar om min man och mig utan att det skulle vara fel,hon säger att enligt Koranen så ska en Muslim inte vara fientlig eller hysa agg utan bära kärlek med sig bla.Alla Muslimer läser ju Koranen men tydligen kan man tolka den som det behagar en.Jag tycker också det är synd om de Muslimer som kommer hit och verkligen annstränger sig för att smälta in och anpassa sig till svenska förhållanden när det finns andra muslimer som sabotera för dom och gör det svårt för alla. Här i Sverige tar vi inte i hand om man tycker mycket illa om någon eller är nonchalant(eller ha baccilskräck),alltså är det oartigt att inte ta i hand och hälsa.
|