Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp mig..., och en liten kanin
          Fisan
          Inlägg 07-07-2004, 10:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 213
          Medlem nr: 3 620

Jag blir bara så arg o ledsen... sad.gif Idag när jag kom till mina föräldrar, frågade mamma hur hon skulle göra med grannarnas kanin. Den hade inte fått nåt vatten sen i förrgår. Jag tyckte att hon skulle säga till dom eller gen den vatten själv. När jag går o kikar efter hade den fortfarande inte fått vatten. Då ser jag hur grannfamiljen åker. Så jag tar vattenflaskan o ser att matskålen är full av spån o halm. Ingen mat heller alltså. Så jag tar med mig ett halvt äpple o lite knäckebröd, som kaninen fullkomligt kastar sig över. Dessutom när jag kom för att hämte vattenflaskan står den o slickar på den tomma flaskan. Jag tittar in i sovavdelningen o det är inte mockat.

Men vad kan man göra i en sån situation? Det är alltid tråkigt när ett oskyldigt djur får lida....

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 07-07-2004, 10:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Jag tycker nog också att man ska gå och prata med familjen först och främst för vatten måste en kanin ha + hö. Blir inte skötseln bättre trots att man pratat med dem bör man nog börja fundera på att anmäla dem, men man ska nog inte börja hålla på och anmäla innan man försökt med andra vägar, grannsämjan lär ju inte bli speciellt bra av att man håller på och anmäler varann.

(Att matskålen är tom behöver dock inte betyda att man inte sköter kaninen, jag hade en kanin som vräkte i sig all mat direkt och man kunde inte gå och fylla på hela tiden för han vräkte i sig det också och fick ont i magen så vi gav honom en dos på morgonen och en på kvällen, under dagen var matskålen tom då fick han nöja sig med vatten och hö och kanske en frukt eller grönsaksbit)

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 18:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon