CITAT (Bee @ 11-02-2010, 11:22)

Kan man inte skicka en kopia till Christina Husmark och be om en tolkning?
Jag som vanlig människa fattar noll.
Jag har skickat två mail, en annan också två senaste månaderna. Gissa hur många svar vi fått? zero och noll. Automatiska svar att mailen kommit fram, det är allt. Under förra mandatperioden skickade vi 3 mail. På alla kom ett svar inom en vecka. Denna regering är inte bara inkompetent, de svarar heller inte på mail.
Men idén var god, en kopia ska skickas med snigelpost till Husmark.
CITAT (Inga från Närke @ 11-02-2010, 16:55)

/.../
Hitta på någon annan sjukdom som personen blir sjukskriven för då blir det inte samma skada vad det nu är och då kanske h*n har rätt till sjukdagar igen för den nya sjukdommen. ( Så är det i alla fall för min sambo) Börja stämpla och sedan sjukskriv igen.
/.../
Lycka till.
Du, det där är ju bedrägeri!! Skulle aldrig falla mig in att göra så om detta gällde mig inte heller personen i fråga vill göra så!!
Då blir ju resultatet just det många tror just nu, en massa FUSKARE!
Man ska vara sjukskriven för det man är sjuk för, inga påhittade sjukdomar!!
Man ska kunna vara sjuk för det man är sjuk för!!
CITAT (Solstorm @ 11-02-2010, 17:02)

Eftersom fusk med sjukskrivningar inte är helt ovanligt (jag känner till människor som lever på bidrag och jobbar svart) så borde det vara bättre att vara generösa med reglerna och sedan satsa på att kontrollera även om det kan upplevas som integritetskränkande ibland.
Jag tycker du ska anmäla dem. Det är på grund av sådana bland annat som sjuka sitter i skiten nu!!!
CITAT (Alba @ 11-02-2010, 17:16)

Det var skrivet av mig med ironi mot de gällande bestämmelserna.
FK kan ju inte bara sitta med armarna i kors och säga - jag har inget att säga till om - de är de där andra som bestämmer.
Har ni missat att alliansen (glömt vem som sa detta, men tror det var Göran Hägglund) nu skyller på FKs personal att det blir så här fel, han sa att det är vi i regeringen som stiftar lagarna men det är FKs personal som tillämpar dem, alltså är ansvaret FKs.
Fy fan.
Tack alla för stödet.
Jag väntar på svar från er som stödjer denna nya sjukförsäkringslag. Ni finns ju här på odla, många av er har skrivit i de andra politiska trådarna. Varför så tyst här? Jag vill höra om ni tycker att detta är rätt och riktigt, så som ni tyckt i den andra tråden. Och hur ni motiverar riktigheten i det i så fall. Hur är detta valfrihet, ni som värnar om det så starkt och hävdar att valfriheten är till för alla.