CITAT (ingrids @ 12-02-2010, 08:52)

Juice har höga syror och kan bli för starkt för magen, definitivt min. Avkok var aldrig min grej utan jag gick runt på örtte, blåbärsdryck, nyposoppa och havremjölk. Fastade aldrig så långa perioder, alltid under en vecka, att jag tycket att jag behövde bekymra mig jättemycket för att göra rätt, så det vet nog Herkules bättre som fått lära sig det från grunden.
Just ja - skulle aldrig fasta för att gå ner i vikt. Gör det för att rensa ut systemet, främst tarmen och kaffeberoendet.
tack så mycket för infon, syrorna tänkte jag inte alls på.
CITAT (herkules @ 11-02-2010, 23:06)

jag fastade mycket förr, lärde mig fasta på föllingegården och fortsatte sedan hemma då och då. som längst fastade jag ca 4 veckor åt gången.
drack mycket avkok (potatis, rotfrukter, kål) drack en del fruktsafter och glaubersalt.
hm - kanske skulle ge mig på det igen ... jag mådde bra av det.
avkok har jag inte tänkt på, förresten vad har man glaubersalt salt till (vad har det för funktion) ?
CITAT (ingrids @ 12-02-2010, 08:52)

Just ja - skulle aldrig fasta för att gå ner i vikt. Gör det för att rensa ut systemet, främst tarmen och kaffeberoendet.
CITAT (herkules @ 12-02-2010, 09:09)

jag fastade inte heller pga vikten kanske ska sägas, på den tiden var jag smal

jag tänker inte heller på vikten den är jag ganska nöjd med.
CITAT (RibesRubusVitis @ 12-02-2010, 00:58)

Om ditt BMI kryper över 25 (och både Flaxss och jag har långt dit), kan det vara idé att fasta. Annars är det bara nys...
mitt bmi är på 20,2 vad jag förstår är det en ganska normal bmi värde. innan när jag var yngre låg jag på 15-16 i bmi.
Redigerat av flaxss: 12-02-2010, 10:38