CITAT (Gossen Ruda @ 15-02-2010, 19:09)

Ett alternativ kan vara att dressera hunden till att bara pinka på kommando. Nog svårt. Ett annat på sikt kan vara att undvika skaffa hund om den inte kan rastas på platser där allmänheten inte har tillträde, egna tomten, rastgård eller liknade.
Kan du dresseras när du är pinknödig och bara kissa på toan. Har du aldrig pinkat ute i det fria någon gång? Ransaka dig själv.
Hundar pinkar revir och vill markera för andra hundar inte bara pinka när de är kissnödiga. Alternativet är ju då blöja med då är det nog att gå lite för långt mot naturen.
Såg ett TV-program där matte bytte blöja på sin hund för hon orkade inte gå ut med den för att pinka det är ju vansinne, eller som sångerskan Rihana eller hur det stavas lägger en speciell påse på golvet och har tränat hunden till att göra sina behov på den för att hon inte har tid att gå ut med hunden.
Fy f*n de ska inte ha hund tycker jag.
Med däremot tycker jag ALLA hundägare ska ta upp bajsen efter sin hund vinter som sommar det är en skyldighet tycker jag men tyvärr tycker inte alla det. Vi har samma problem där jag bor att ägarna inte orkar kröka rygg och plocka upp.
Redigerat av Inga från Närke: 15-02-2010, 22:05