Grattis! Det låter väl bra! Kaniner vet jag inget om, men här kommer lite hönsfunderingar. En sak att planera in från början är kvalsterbekämpning. Inga springor i väggen eller mellan vägg och tak eller golv, löstagbara pinnar gärna med metallupphängning som man kan hetta upp för att få bort kvalster. Låna/köp böcker om det här där du kan få fler tips. Fundera på var du ska ha redena så de inte är i vägen sen när man ska städa. I mitten av huset kanske man kan ha en liten del för förvaringen av foder? Jag har alltid två stora säckar stående, vete resp. pellets, de ska ju stå någonstans och där ska det vara mussäkert. Ytor att ställa något på tycker jag är viktiga, både inne och utanför ingången. Sen tycker jag att man ska ha tak över en del av utegården så att de kan gå ut även vid långvarigt regn eller när det är snö. Dessutom behöver de ändå torr jord att sandbada i. Nätet ska grävas ner djupt och vikas utåt nertill så att inte räv/grävling kan gräva sig in. Om man måste vika det inåt för att inte kaninerna ska gräva sig ut kanske det behövs dubbla nät nertill för dem?
--------------------
Det ska gå.
|