Hej igen!!
Ja, någon form av ventliation bör ju förstås sättas in. Tänkte bara att om sandbadet är inne så hålls den torr, utomhus känns det som om det kommer att kunna bli blött även om det står under tak då det kan regna och blåsa på snedden. Om det är - 20 så kommer ju inte att kunna utnyttja sandbadet om det står ute men å andra sidan kanske de "överlever" det.
Vi har många gamla fönster så jag kommer att ha möjlighet att sätta in mycket sådana, vilket är bra.
Nu är jag en total hönsnybörjare, har enbart haft vita höns (fått från stora äggproducenter) som barn men när jag googlat så har jag fastnat för dels Hedmorahöns, känns roligt att ha en svenskt lantras samt de vackra gula och blåa orpington. Skulle gärna ha en tredje ras också men vet inte vilken, svart höns kanske? (min son vill ha en svart höna som han kan döpa till Darth Vader...). Jag vill ha ca 10 hönor och en tupp och det skulle vara roligt att ha 3-4 st av varje ras för att få en vacker och blandad flock.
Vad har du för raser? Vart kan jag hitta försäljare av dessa raser runt omkring Jämtland?
|