Oj vilka diskussioner jag har haft om detta på mitt fd jobb! "Jag hade feber inatt och ont i halsen så jag tog en Alvedon och sitter här nu och tycker så synd om mig själv för visst är jag duktig som kommer till jobbet med feber!"

Att gå till jobbet sjuk är så otroligt ansvarslöst mot både sig själv och sina sk arbetskamrater. Jobbet tackar ju och tar emot men erbjuder inget tillbaka, egentligen. Det är väl ingen chef som säger att "å vad snäll du är som kommer till jobbet fastän du är sjuk, här får du en extra bonus i lönekuvertet!".
Till saken hör att visst kasnke den som är lite halvsjuk klarar av det men kollegan intill gör det inte pga nedsatt immunförsvar eller andra sjukdomar. Så i stället för att person 1 var hemma en dag får kollegan vara hemma en vecka och sedan äta penicillin.
Själv var jag sjuk ÅTTA gånger på TRE månader förra vintern - det är jättejobbigt för både psyke och kropp!
För att återgå till hantverkare... det är väldigt egoistiskt handlat av dem som kallar hem hantverkare, särskilt om det är så smittsmat som kräkningar.
Innan främmande kommer innanför dörren talar jag alltid om att vi har katter, det känns lite på samma sätt.
Redigerat av Peztis: 17-02-2010, 17:02