CITAT (zissi @ 13-01-2010, 22:11)

Nu äntligen har jag dammsugit med vår nya fina dammsugare. Den gamla Volta germini säkert 10 år eller äldre med silvertejpad slang m.m. ska få åka till tippen en vacker dag. Den har varit bra men nu kändes det roligt att få köpa något nytt, lite tystare framför allt.
En Elictrolux ultraone blev det. Det var den tystaste de hade här i vår butik. Tyckte den såg rejäl och samtidigt smidig ut med ergo-handtag och allt vad det nu finns på den. Ska skumma igenom bruksanvisningen i morgon så jag vet hur det funkar med det sköljbara filtret och lite annat smått o gott. Vanliga påsar är det på dennna. Vi har haft en påslös på jobbet och om den tyckte jag inte. Den här rullade så lätt över både golv och trösklar sen kunde gubben och jag prata med varandra under tiden jag dammsög och det har vi inte kunnat gjort förut. Tyckte faktiskt det var kul att dammsuga i kväll crazy.gif är det riktigt sunt???
Jag är alltså helnöjd efter att ha haft den i min ägo 4 timmar tummenupp.gif . Hoppas det håller i sig tongue.gif
Inlägget ovan skrev jag för en dryg månad sedan och jag måste säga att jag ät lika nöjd i dag över dammsugaren. Finns säkert de som är lika bra och bättre men jag är supernöjd och det är ju huvudsaken.
Hoppas du hittar någon du blir nöjd med Christa. Jag har ju inte heltäckningsmattor så just den biten har jag ingen erfarenhet av. Rätt så stark sugeffekt är det ju på de nya men det går ju oftast att reglera lite efter behov.
Redigerat av zissi: 18-02-2010, 14:23