CITAT (Maggan H @ 20-02-2010, 15:35)

Jättesnyggt när det fylls upp med växter! Men jag hade nog flyttat det jag ville spara till ett annat ställe och gjort hela slänten till ett stenparti. De växterna gillar ju sol och torra jordar och fyller så småningom ut mellan alla stenarna. Svårt att uppskatta storleken på rabatten så det kanske är mycket jobb. Sedumväxter växer ganska snabbt.
Om du ändå vill ha kvar perenner så googla på ex torktåliga perenner. Välj ganska låga så man ser de fina stenarna! Pionen vill nog inte ha det så torrt, åtminstine inte min, den flyttade jag till ett lite skuggigare ställe. Blommorna slog aldrig riktigt ut, de torkade bort.
De blommorna som finns där, har varit där i all världens tider, inklusive pionen, som för övrigt ger väldigt många stora blommor. De har nog accepterat läget, det blir inte bättre än så
Därför insåg jag att det skulle vara ett misstag av mig att ta bort det som trivdes.
Jag lusläser alla era trådar o suger åt mig av alla tips, erfarenheter o njuter av alla era foton. Denna sida har hjälpt mig mycket de tre åren jag haft egna rabatter att förfoga över
Men det blir tilt i hjärnan av alla alternativ, jag får beslutsångest! Det finns ju såå mycket att välja på...
Men jag ska pröva byta forum, att googla är ju ett alternativ...
Jag satte massor av frön fr andras blommor runt om i gårdarna. Pluss ett gäng "stulna" blommor. Får väl se, kanske det inte behövs så mycket mer om allt tar sig...
Känns bara såååå långsökt att all snö ska tina, att det verkligen blir vår i år igen!
Tack för tipsen
PS: Skickar m ett hörn foto fr samma rabatt längre fram på säsongen...
feb_2010_955.jpg ( 106.62k )
Antal nedladdningar: 27
Redigerat av Polly66: 20-02-2010, 16:22