Välkommen annabbk !!!
Jag tror du kommit rätt.... det är en fin stämning här, för det mesta !!,( se upp för gammelnalle bara... han kan vara rätt ilsk..)
Om du anser att du har fått pli på ogräset behöver du inte gräva ner pallkragarna... Förstod att du inte vill lägga täckduk.... men TÄNK åtminståne på det..
Vinkla upp din/a pallkragar där du vill ha dem UPPE på jorden.. (DU kommer att hitta en MASSA fördelar med att ha pallkragar eller nåt liknande...) Själv vill jag upp 2-3 kraghöjder , av minst två skäl: 1. Jag slipper stå böjd när jag planterar/sår/rensar/skördar. 2. Ev kirskål och annat mög.. har svårare att nå in över mina odlingar.
Jag fyller upp ca ½ med vad för organiskt matrial som jag har tillgång till: gräsklipp, sågspån, flis (från kompostkvarnen), kompost , jord, sand,,,,, i en salig röra. Därefter med GÖDSELJORD och planteringsjord.
ANDRA gör säkert på annat sätt: fyller med kogödsel som de köpt för 100 tals euro.... jag är snålare..
och ANNA: vi är alla bara i början....
björn bezzerwisser messerschmidt
--------------------
Gammelnalle  "Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
|