OJ, OJ, vad ni tar i - ni som inte gillar LED, LEDSWEDEN eller GRÖNT LJUS, eller andra som vet vad vi pratar om. Jag förstår vissa medlemmar som börjar tröttna på er galla. Jag trodde att den här tråden var tänkt för att diskutera vad som är bästa för våra växter - det är i varje fall mina intentioner. Men om ni inte vill vet något mer om utvecklingen av nya ljuskällor för växterna -så ok, då får det bli så - jag behöver inte vara med här och ta en massa skit. Fortsätt med era vanliga energisparlampor (som innehåller kvicksilvergaser), gamla lysrör och HPS-lampor som drar massor av energi i onödan - men faktum kvarstår, växtfysiologen verifierar att med de rätta våglängderna blir absoptionen och fotosyntesen otimal - punkt slut. De som odlar lite mer och är intresserade av en helt ny ljuskälla med anpassade våglängder som vi ar snart presenterar söker upp oss på vår nya hemsida - jag kommer inte att tala om vad den heter - det är ju reklam - eller hur? Och det är inte LED jag talar om nu, det är ngt helt nytt som inte finns i Europa ännu, och livslängden är betydligt längre än för LED, tro mig, ( blir det mer galla nu)! Sköt om era växter på bästa sätt nu - och ha en riktigt Grön vår- den är snart här!!
|