Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vill ha en färgglad matta
          BigDaddy
          Inlägg 01-03-2010, 20:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 619
          Medlem nr: 25 317

Hej
          Jag har kommit på att jag vill ha en ny matta. Gärna en trasmatta.
          Skulle vilja ha en avlång som ska ligga i köket mitt.
          Mycket färgglad. Massa ljusa färger. Starka färger. Inte brun, grå osv.
          Relativt stor ändå så slagbordet mitt får plats på den. Stolarna behöver inte stå där på.

Som sagt vore trasmatta skoj men hittar ngn en annan sort kan det gå bra med.
          Jag har letat lite men finner inte riktigt det jag söker. El finner inte alls ngt av det jag letar efter. Dock vet jag att jag förr sett fina liknande mattor jag nu letar efter.
          Allt jag nu ser är också från bloggar så svårt att veta var jag hittar dem till salu.

Turkos, gredelin, lila, gul. Klara fina färger.
          Ni förstår nog.
          Har ngn tips på matta kanske? smile.gif
          Länka gärna.

Den här var närmaste det jag söker men inte riktigt så jag vill ha den. Ännu mer färg! smile.gif
          Sedan ngn som har tips på vilket håll ev ränder ska gå åt? Kan det se större, längre, bredare ut beroende på detta?
          http://www.husohem.se/Images/HOH/Cache/708...%20koket_05.jpg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-03-2010, 21:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Hittar du nån som vill väva så har jag en vävstol. biggrin.gif Ej monterad, också ett minne av mamma. Som ärvt den av sin mamma som i sin tur ärvt den från en bondmora där hon tjänade som piga en gång i tiden, runt förra sekelskiftet. Tillverkad av en alm som stod vid Vellinge brandstation.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          BigDaddy
          Inlägg 01-03-2010, 22:00
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 619
          Medlem nr: 25 317

CITAT (Gossen Ruda @ 01-03-2010, 21:55) *
          Hittar du nån som vill väva så har jag en vävstol. biggrin.gif Ej monterad, också ett minne av mamma. Som ärvt den av sin mamma som i sin tur ärvt den från en bondmora där hon tjänade som piga en gång i tiden, runt förra sekelskiftet. Tillverkad av en alm som stod vid Vellinge brandstation.

Hehe. smile.gif
          Då tycker jag du ska montera den, lära dig väva, & sedan hjälpa lilla mig med detta. wink.gif
          Hehe

Nä jag vill ha en snabb lösning tror jag. Får leta på. Kom på idén i morse & har febrilt letat idag på internet men som ni förstår inte kollat alla vrån än.
          Får väl lägga mig till sängs & börja leta i magasinen här om jag kan finna ngt intressant.
          Iaf just idag fått en stark känsla för att köpa en vacker färgsprakande matta. smile.gif

Citera

Inlägg i den här tråden
          BigDaddy   Vill ha en färgglad matta   01-03-2010, 20:58
          vitavargen   I och med att du önskat dig bara färg och inte sag...   01-03-2010, 21:10
          BigDaddy   Fanns ngn som var bra men inte riktigt det jag sök...   01-03-2010, 21:21
          Motti   IKEA har en del att välja på !annars tror jag ...   01-03-2010, 21:11
          mojan   Pappelinas mattor är ju häftiga. Länk: http://ww...   01-03-2010, 21:17
          *Stintan*   På vilken ledd ränderna går beror på hur den är vä...   01-03-2010, 21:26
          BigDaddy   Pappelina hade en del som var fina men ff inget ja...   01-03-2010, 21:51
          Gossen Ruda   Jag har ett flertal trasmattor men ingen jag vill ...   01-03-2010, 21:41
          Inga från Närke   ...................................... Nä jag vill...   03-03-2010, 15:28
          pejori   För en herrans massa år sedan, var det pobulärt at...   01-03-2010, 22:10
          BigDaddy   För en herrans massa år sedan, var det pobulärt at...   01-03-2010, 22:20
          pejori   Virka? Det vet jag inte ens vad det är. Som sticka...   01-03-2010, 22:29
          mojan   Kanske Gudrun Sjöden? Där finns en del mattor. Län...   02-03-2010, 10:28
          Gåsis   Här verkar man kunna beställa precis det man vill ...   02-03-2010, 10:52
          skogstroll   jag har hittat fina trasmattor på Rusta som jag tr...   03-03-2010, 15:31
          Inga från Närke   jag har hittat fina trasmattor på Rusta som jag tr...   03-03-2010, 15:37

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 14:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon