Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad gör jag för fel?
          amatör
          Inlägg 01-03-2010, 08:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8
          Medlem nr: 27 706

Nu är jag som sagt amatör, men vad ranting.gif gör jag för fel? Jag gör som det står på fröpåsarna. Tar såjord, sår frö och jag är noga med sådjupet. Sprutar på med blomduschen så inte fröna ska flyta upp. Sedan täcker jag med plast som jag gjort några hål i. I en del såtråg kommer inget, trots att det ska vara lättgroende frön. I en del kommer det upp ett bladpar som sedan vissnar och dör -cry-.gif . Är det fel på fröna? Det var en på jobbet som sa att affärer ibland säljer gamla frön som inte gror. Måste man ha en massa förkunskaper för att så frön? Kan någon tala om för mej vad jag gör fel. Jag fick några fuschiasticklingar av svärmor som också vissnat, jag tror inte att de överlever sos.gif . Jag ger snart upp.
          HJÄLP MEJ!! från en amatör

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Rosmarin
          Inlägg 02-03-2010, 09:51
          Länk hit: #2

Gäster

Olika frön har ju olika krav på hur de vill ha det för att gro och växa.
          Detta är en mycket bra länk tycker jag:
          Länk
          där du kan se vilka frön som kräver värme, kyla, hur lång groningstiden är normalt sett mm. mm...

Lycka till!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-11-2025, 06:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon