Om ni försöker mejla ledgiganten.se så är det något fel på deras mejl, man får istället mejla tillverkaren på denna sajt
http://www.aaxsus.se/Jag har fått lite svar på mina frågor - kan kanske vara till nytta för andra:
Mina frågor:
Jag är ute efter
1) rundstrålande motsv. 40-60 w som är lika stora som glödlampor, kallvitt ljus, matta glas, E27.
2) rundstrålande motsv. 40-60 w som är lika stora som glödlampor, varmvitt ljus, matta glas, E27.
3) E14 klarglas rundstrålande motsv 40 w. kallvitt kronlampor.
Vilka lampor ska jag beställa?
ledgigantens/aaxsus svar:
CITAT
Det finns 2 typer av lampor, antingen väljer man "Lowpowerleds lampor", vilket är många små dioder som sitter monterade på en "stav" inne i lampan, eller så väljer man "highpower leds" vilket är fåtal ljusstarkare dioder som sitter monterade inne i lampan där glaset fungerar som ljusspridare.
Att ersätta 60W med bibehållen storlek på lampan är med LED omöjligt, pga att vid större Watt-tal så kommer det till att lampan måste ha bra kylning, men att ersätta 40W är inga problem.
Nu söker ni lampor med matt glas, så då är det Highpower dioder ni ska ha, fördelen med dom är att brinntiden på lampan är ca 50 000 timmar, vilket betyder att lampan brinner i ca 25 år om det är tänd 5 timmar/dag.
Vi har en ny sändning på väg in i mitten av mars, med din typ av lampa.
Jag föreslår att ni väljer:
1. artnr: 1651
2. artnr: 1652
dessa lampor har en diameter på 70mm, vilket är något större än traditionella som har 55-60mm, men är det som behövs om vi ska klara effekten.
3.
artnr: 1241 4,5W lowpower leds, dvs, man har en kolv med många små dioder som ger ett rundstrålande ljus.