Är hemma igen.
Inte vet jag mer nu. Men han skickar en remiss till CT av huvudet. Undersökningen av halspulsådern gav inge besked. Klart det var lite avlagringar där men inte något farlig.
Jag pratade med honom om min trasiga nacke. Men han tycker att alla undersökningar han gör, tyder inte på det.
T.ex, att blunda och peka med fingret på näsan. Med högra handen pekar jag på kinden. Jag fick blunda och gå, klart att det blev snedsteg. Och ja mår fortfarande mycket illa av allt blundande.....
Det var so jobbigt idag. Gick ju kors och tvärs när jag gick in där. Sambon släppte av mig på kungsgatan och sedan försökte han parkera bilen. Där stod jag, vilsen och yr och väntade tills han kom.
Innan jag gick därifrån, sa läkaren att han inte vet om han kan hjälper mig. Då sa jag bara att han inte få ta ifrån mig hoppet att han kanske kan hjälpa mig. För så här will/kann jag inte ha det.
Jag skäms ju redan när jag går på förmiddagen ner till tvåttstugan och vinglar, men jag kan inte gå rak. Går lite lättare med stavar. Jag är nästan knäckt av det här och min stackars sambo skall klara av det här också.
Edelweiss
|