Har skummat igenom era inlägg och kan bara hålla med om det är helt sjukt hela det nya systemet. Vet så väl eftersom nu senast min man manglats igenom det.
Det här med att AF säger ifrån vet jag många som råkat ut för , gudskelov !! I flera fall har då den sjuke fått sjukpenning igen , annars blir det socialen .
Men , hur snett får det vara ? Våra läkare skriver intyg , FK bedömer men den som i slutändan kan bestämma om du ska få sjukpenning kan vara en handläggare på AF !!!
Någon skrev om tidsbegränsad sjukpension ( tidsbegränsad sjukersättning ) den har tagits bort nu . Den som ska få " riktig " sjukpension ( icke tidsbegränsad sjukersättning ) numera vet jag inte hur sjuk den ska vara , knappt någon får sådan.
Nu håller jag tummarna för den person som detta inlägg handlar om och hoppas att den personen med stöd av en god vän kan ordning på det här eländet. Lycka till !!!
Ett tillägg : Många som inte är sjuka imponeras av talet om den nya rehabkedjan ! " Oj men titta de sjuka får hjälp !" Rehabkedjan består av att den sjuke sparkas ut från FK och sk gå över till AF , vilken rehabilitering !!
Redigerat av mamamaggan: 05-03-2010, 12:09
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|