CITAT (jholma @ 10-03-2010, 15:21)

Jag tycker att Du skall läsa litet historia. Muslimer har inte blivit mer behandlade som djur än vad kristna har blivit.
Några exempel;
Konstaninopel 1453 (Östroms fall) Hela medelhavsområdet var en gång kristet men erövrades av araberna och många tvångskonverterades.
Ständiga krig mot Europa tills Korstågen på 1100 -talet. Spaniens kristna befolkning var i princip en andra klassens medborgare underv flera hundra år.
De kristna folken på Balkan under Ottomanska imperiet
Det finns många exempel på att islam inte på något sätt skulle behandla andra folk och religioner på ett tolerant sätt.
De ständiga krigen mot europa har just mycket med våra korståg att göra och våran vilja att behålla mark som inte tillhör oss och våra tidigare erövringar i bla nordafrika. De kristna i balkan fick lida beroende av våran expansionlust i o med korstågen.
Att säga att hela medelhavsområdet var kristet är att säga att det inte fanns någon religion där innan kristendomen, kristendomen tvingades först på de som bodde i de områdena innan islam hittade dit och många blev muslimer(förvisso så svängde man sin religion efter vinden mer på den tiden:-). Kristna var andra klassens medborgare även under romartiden och spanien på den tiden var ingen kristen högborg utan det var en muslimsk stat. Givetvis har människor lidit under islam med som med alla religioner men om man ser till det stora så har kristendomen betydligt mer blod på sina händer och ett stort ansvar i konflikter mellan just kristna och muslimer.
Kristendomen har en väldigt lång historia av förtryck bakom sig, muslimer, judar, fel sorts kristna, kättare, amerikas urinvånare osv medan den islamska innehåller förtryck men långt ifrån den skala som kristendomen gjort sig skyldig till.
Bara för att göra det klart så är jag alltså själv född kristen i sverige, inte ateist utan stolt lämnat religion bakom mig.
Även den som gjorde Ecce Homo(stavas det rätt) bör ha samma uppbackning som LV då de fick stå ut med samma sak från svenska kristna.