CITAT (lorentz @ 12-03-2010, 11:12)

Den som inte betalar TV avgift är snyltare, oavsett om man ser programmet på Dator eller TV.
Så länge du inte kan se alla program på datorn, är den undantagen licens.
Med TV kan du se allt och det är det, du betalar för.
Dagens system är förlegat och bör avskaffas.
Via skattsedeln är en idé, då drabbar den alla.
En kronaper kapita och år, skulle knappast svida i plånboken, men ge några miljoner till radiotjänst.
Det är massor man betalar skatt för, som man inte kan utnyttja (eller behöver just nu)
Jag är inte i behov av, åldringsvård ännu, men det kommer.
Jag har inga skolbarn, men har haft.Jag kan (har inte råd) att utnyttja hushållsnära tjänster, men betalar ändå via min skattsedel.
Nu kan man med tillval och dyligt, välja kanaler, som man betalar för och se det man vill.
Bygg ut det systemet och lägg SVT som tillval istället, så skulle kanalerna och radiotjänst vara nedlagda om några år.
CITAT (skogstroll @ 12-03-2010, 11:14)

jahadu, och om man inte tittar alls då??? storebrorsfasoner! rena rama stenåldern att betala licens bara för man har en apparat! vi kanske ska ha ransoneringskuponger för ägg, mjölk och kött också!
Precis.
Radiotjänst förutsätter att alla har TV.
Dom jagar dig med blåslampa både helger och sena kvällar, då du i deras ögon ljuger, när du säger att du inte har TV.
CITAT (lorentz @ 12-03-2010, 11:12)

Den som inte betalar TV-avgift är snyltare, oavsett om man ser programmet på Dator eller TV.
Med det resonemanget, skulle jag vara snyltare, för jag åker buss, men betalar inte vägtrafikskatt för den.
Det program jag ser på t.ex. datorn, har jag redan betalat med min internetavgift, så snyltteorin håller inte tyvärr.
Redigerat av pejori: 12-03-2010, 11:26