Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Val av vindruva?
          juddan
          Inlägg 13-03-2010, 15:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem nr: 14 755

Hej!
          Jag har en känsla av att jag har valt alldeles fel vindruvssort i mitt växthus, men jag har ingen aning om vilken jag skulle byta ut den mot. Jag har ett litet växthus som är vintervarmt, kring +5 till +10 på vintern. Där har jag planterat en Sukribe druva, och har haft den där i två år. Den står i en stor kruka. I år har den små blomknoppar. Jag har också en himrodstickling, men jag har en känsla av att den har dött över vintern, för den har inte fått löv än. Nu undrar jag, har jag valt helt fel sorter? För vintern kanske är alldeles för varm för dom här sorterna, vad tror ni? Jag bor förresten i Umeå, zon 5. Har ni några rekommendationer på någon sort som skulle passa? Jag vill gärna ha någon som ger stora klasar, det tycker jag är så vackert. Tacksam för svar! Hälsningar från Judit

--------------------
          Odlar i Umeå, zon 5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Platinum
          Inlägg 13-03-2010, 17:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

+grader är det definitivt inte här utomhus året om där vår druva är placerad så det enda jag kan säga är att ge den (himrodsticklingen) tid, min "sibiriska staketdruva" såg stendöd ut hos mig förra våren fast den var sagd att tåla ner till -40 men den vaknade till liv.

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 08:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon