Det är lite tråkigt att så fort man talar klarspråk så ropas det på rasism mm, det går knappast att diskutera frågan. Eftersom jag bor i en stad som drabbats av våldet så har jag följt med i media vad som skrivits. Bråken börjar ALLTID i invandrartäta områden men kan sen sprida sig. Beträffande andelen kriminella. De här kriminella nätverken som sprider sig är oftast sprungna ur problemområdena eller övertagna där. Bandidos, Hells angels, albanligan mm. Ibland rabblas medlemmarna upp i media och det kunde lika gärna vara ett utdrag av telefonkatalogen i nån håla på Balkan eller i Mellanöstern. Problemet med bötning i skolorna, som egentligen är vanlig utpressning, utförs ENBART av invandrarungdomar. Åtminstone i de fallen jag läst om det och namnen redovisats. Jag vet mycket väl att alla invandrare inte är skit men hur skall man skilja agnarna från vetet? Visst kan en del av problemen bottna i arbetslöshet mm men skall man prioritera invandrarna framför svenskar? Vi har ca 400 000 arbetslösa i det här landet. Fö är bråkstakarna oftast i skolåldern.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|