CITAT (Aqvakul @ 16-03-2010, 19:05)

"Polisens" bedömning och en "kamrat som arbetar som nämndeman" i all ära, men jag vill nog ha lite mer handfasta fakta.
Du kan själv kontakta polisen, siffran figurerade för några år sedan när motsvarande siffra i grannländer var 100%.
Min bekant gick med en lista på dömdas namn, till moskén på Södermalm och frågade en Iman hur många av namnen som var muslimska namn. Som han befarade var väldig många av namnen muslimska. Imanen blev nedstämd med förklarade att bland många muslimer anses det inte skamligt att stjäla från orena, dvs icke-muslimer. Han skrev i alla fall några artiklar om detta i flera, bla Stockholms fria. Det blev i princip inga reaktioner alls, säkert av olika skäl.
Min kamrat som varit engagerade i olika rörelser sedan 50-talet blev illa berörd och släppt detta med sin ålders rätt.
Jag tror det var i samma veva eller några år senare som en tjejliga härjade i en stockholmsförort. Det var ett gäng tonårstjejer som rånade äldre kvinnor i hissar, på gångvägar på plånböcker o smycken. Dom kunde stå o hänga i port o när en äldre kvinna kom o gick in i hissen följde dom med in…. När polisen fick deras signalement med Hijab trodde de först att det var en maskering men det visade sig att det var deras rätta klädsel.
Ang statistiken i BRÅs rapport
88 % av invandrarna begår inte brott och jag tror motsvarande siffra för ”svenskar” är 95%. Dock så tar man inte hänsyn här till demografin i de olika grupperna. Skulle man göra det skulle siffran 88 % sjunka.
Vidare
Nu har ju BRÅ, Domstolsverket eller Kriminalvården ingen statistik på hur många brott som begås av invandrare men skulle man väga de siffrorna mot strafflängd är jag säker på att ”invandrarnas” andel skulle öka.
Redigerat av Ralf: 17-03-2010, 12:29