CITAT (theseraphim @ 17-03-2010, 10:09)

Roligast är när termen andra generations invandrare används dvs barn till invandrare men födda i sverige....då är man väl inte invandrare överhuvudtaget? Tycker på något sätt bara termen är segregerande då den klassar dem som ej riktiga svenskar.
vet inte om jag tycker det är så jäkla roligt då 3:e generationens nysvenskar springer runt och passar på sina systrar så de inte dejtar svenska killar.
tjejer som får välja på att hoppa från balkongen eller hänga sig sig för att de inte gör som sin svenskfödda pappa tycker (eller rättare sagt, släkten i ursprungslandet tycker) är det synd om, de får inte bli svenskar.
har man inte anpassat sig mer än så till det svenska samhället så vete fasiken om man kan kalla sig svensk.
jag personligen skiter i varifrån olika maträtter kommer, invandrar man till ett land så är det det landets lagar och sätt som gäller. här i sverige bränner vi inte bilar, vi springer inte runt och hotar folk, vi uppför oss.
det borde alla lära sina barn vare sig man är nysvensk eller svensk.
nej, alla invandrare är inte sådana som jag skrivit ovan men ändå allt för många, vilket ju så klart är tråkigt.
nej, jag är inte rasist, fascist eller nazist.