Fast jag tycker att alla typer av trädgårdsprogram bör finnas i utbudet. * de som har som första uppgift att undervisa och informera. * de som är rent inspirerande. * de som visar mer av köksträdgården och vad man kan göra av sin skörd. * de som har lite tävling, gör om eller liknande.
Dessa varinater finns ju i alla andra ämnen, så varför inte i ämnet trädgård. Kanske man inte är intresserad av gör om-varianten, titta då på den undervisande om det passar bättre. Andra kanske hellre vill ha mer inspirerande...
Hur många tv-timmar finns det i tvkanalgrundutbudet egentligen (SVT 1, 2, 4, Kunskapskanalen, SVT24...3 och 5 har väl de allra flesta också tillgång till precis som 4+)? Trädgård får 30 minuter på en fredagskväll då de flesta antagligen tittar på Idol/Let's Dance eller någon film med familjen. Jag har missat VARENDA avsnitt sedan de började visa det denna tid. Och jag missar ALLTID att spela in... (Vet att jag får skylla mig själv, jag har ju möjligheten att spela in el se via internet.) Jo, sedan finns det u lite trädgård i Äntligen Hemma och Bygglov, men det är ju inte så mycket...
Redigerat av Peztis: 21-03-2010, 10:01
--------------------
* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
|