CITAT (chanticos @ 22-03-2010, 07:45)

Vad som är katastrof?
Egentligen vill jag inte hänga ut hela mitt privatliv här men jag ska ändå förklara.
Vi kpte ett nyrenoverat och för vår ort väldigt dyrt hur i Maj förra året. Det fanns vissa brister bla lite dåligt med isolering på vinden men detta skulle vi fixa till innan det blev kallt. JA eller hur? Vi betalade och beställde hem isolering som bara blev fördröjt och fördrjt pga av olika anledningar. Vi trodde vi blivit lurade på våra pengar men i mitten/slutet av november kom den äntligen, MEN DET VAR FEL ISOLERING!!
vi kan bara ta oss upp genom en lucka inne i huset och den är inte stor, vi hade beställt plattor och fått megarullar!!
Kan väl säga att vi inte hann få upp så många innan det blev för kallt att hålla på och krypa däruppe. Nåja vi fogade oss och sa attvi får ta en kall vinter och det får kosta lite extra i uppvärmning...
Återigen ELLER HUR? vem hade trott att det skulle bli en sån här vinte? elräkningar på 3.800 per månad + pelletskaminskostnaden..
MEn återigen, detta är vi inte ensamma om
Vad som sedan inträffade är inte klokt, för eftersom det "läckte" upp mkt värme genom vinden så frös snön fast, vi skottade och skrapade och skottade men till slut var bara allt en enda is kaka, jag tom SALTADE på taket
....det blev ändå för tungt, ena kortsidan på huset håller på att vika ut sig, jag kan inte riktigt förklara på ett vettigt sätt men vårt avlånga hus har en stor tillbyggnad i ena kortänden och den grunden är inte gjuten samtidigt som övriga huset så det ser ut som om man bara håller på att bryta loss den delen.
Nu hävdar försäkringsbolaget att det är ett konstruktionsfel och att vi inte hållt tillräckligt rent på taket.
De har kanske rätt, men det gör inte mig lckligare eller varmare men så här är det.....
om inte detta är en katastrof (personlig sådan) så vet jag inte vad.
Så på ren svenska, jag behöver utrymma den delen av huset, få hit hantverkare och se om de kan ordna till det här eller om vi måste riva och bygga nytt och allt det här kostar PENGAR. och eftersom F-bolaget inte vill betala så sitter jag taskigt till... skulle aldrig falla mig in att "tigga" pengar, alla har nog med sitt det vet jag oxå, men om jag erbjuder frön till ett förmånligt pris så får jag pengar och de som köper blir nöjda över att ha fått mkt frö för pengarna...så tänkte jag iaf men tydligen ingen annan.
Om ni inte är intressarade strunta bara i det, men snälla sluta kalla mig lurendrejare och allt vad det är. Mitt liv är lite jobbigt ändå utan att behöva blli ännu mer ledsen.
Samtidigt undrar jag vart världen är på väg när alla är så misstänksamma mot allt?
Visst finns det folk som luras, men jag är stolt nog att säga JAG GÖR DET INTE och det står jag för!
Hej
som jag skrev så har jag varit väldigt lite inne på sidan sedan vi köpte huset i maj...jag hade ju en hel trädgård att flytta innan vintern, mkt av de argument som kommit upp har gått mig spårlöst förbi, men reaktionen från alla håll kom som en chock, men ju mer ni förklarar varför , destå bättre förstår jag, önskar att jag aldrig gjort nåt inlägg, men jag är ganska desperat men inte så desperat att jag vill lura någon
mvh Pia
Tack så mycket för ett uttömmande svar. Det tror jag behövdes eftersom vi alla undrade igår vad det här egentligen handlade om.
Jag tror att du kan förstå att vi tycker det verkade konstigt när samma budskap lades ut i så gott som alla avdelningar på forumet och du hänvisade till en katastrof utan att ge någon bakgrund som gick att ta på.
Vi har som sagt haft mycket problem på forumet, med spam, trakasserier via PM, mm. mm... så varningsklockorna började ringa väldigt starkt hos många.
Jag hoppas, nu när du har förklarat dig att det löser sig för er. Vilken hemsk situation!
Jag har redan fullt med sådder överallt, så jag behöver inga fröer. Jag hoppas dock att du kan få sälja dem- varje litet bidrag som ramlar in kan ju verkligen hjälpa upp situationen när ekonomin blivit ett inferno.