CITAT (netaave @ 24-03-2010, 18:56)

Tack alla
Ja det hoppas jag också men blir så ilsk över att man ska behöva handskas med den här oron, att man inte kan få den hjälp man behöver över den tid det tar.
Som bisak har jag ju min axel nu också som jag gjorde illa i julas, vi pratade om den sist doktorn och jag men dels är ju den på väg att bli bättre och det är ju inte grundorsaken till sjukskrivningen. Därför skrev hon inget om den på intyget.
Vid senaste förlängningen gjorde vi den över telefonen just p.g.a. att kraften inte riktigt är tillbaka för att kunna gå med kryckorna. Det vände Fk nu till något väldigt negativt för mig också. Hon antyddde att jag "bara" satt hemma o tog emot pengar och var för lat för att ens åka till doktorn var 3e månad. Inget kan ju stämma sämre jag hade ju varit där med axeln bara någon vecka innan. Det i sin tur gjorde ju att doktorn gick med på att förlänga på telefon eftersom hon nyligen träffat mig och visste att jag hade lite svårt att gå med kryckorna o var rädd för att halka av den orsaken.
Åååhhh jag blir så
djävla arg bara jag tänker på det.
Det ligger mycket i uttrycket.."du måste vara frisk, för att orka vara sjuk"
Har man inte orken att slåss för sin rätt, (eller någon annan som orkar) är man rätt så "kokt i skit" kan jag säga.

Det är bättre att bli förbannad än att bli ledsen. Ilskan är en bra morot, för att orka kämpa..