CITAT
Jag hade rullat in allt mitt glitter i den!!
Okej hörrni nu tänker jag svara helt ärligt på den ställda frågan så om man är känslig av sig så kan man ju skippa resten av det här inlägget.
Okej, från halsen och neråt, varför raka? Fram till 20-årsåldern då jag fick min första pojkvän (numera fästman och blivande make

) så brydde jag mig inte så mycket om det där med rakning. Rakade ben och under armar om jag skulle stå på scen (medlem i dansgrupp) men inte så mycket mer.
Sen fick jag plötsligt en karl. Och han uppskattar rakade ben och allmän hårlöshet hos tjejer. Så jag började raka ben och armhålor och bikinilinjen regelbundet för att jag visste att han uppskattade det. Det gjorde att jag kände mig sexigare, helt enkelt. Tog till och med beslutet att testa att raka mig helt och hållet mellan benen, vilket tidigare varit en helt omöjlig tanke för mig. Tro nu inte att jag är nån hunsad flicka som bara gör som karln vill, tvärt om kändes det lite som att ge honom en gåva. Det var inget han krävde men hans förtjusning över resultatet gjorde det helt klart besväret.
Sen är det ju så att oavsett om det är benen, armhålorna eller intimområden man talar om så vänjer man ju sig vid att vara hårlös. Nu känner jag mig inte bekväm i hårigheten längre, för jag har blivit medveten om hur rent det känns när det är rakat. Det KÄNNS mer hygieniskt mellan benen nu när jag inte är hårig, en tanke som jag tidigare fnyste åt. Men det är så det känns.
När det gäller KARLAR och rakning så är min personliga uppfattning att det är sexigt med en hårig manskropp. Modet med vaxade mansbröst ryser jag bara åt, tycker det är mycket stiligare med en NATURLIG manskropp.
Min inställning kan sammanfattas med följande punkter:
1. Det borde vara helt upp till var och en om man vill raka sig och man borde INTE anses äcklig om man väljer att INTE raka.
2. Men man måste också inse att alla har olika uppfattning om vad som är estetiskt, och precis som jag måste få lov att tycka att rakade manskroppar är osexigt så måste andra få tycka att orakade tjejben är osexigt.
Okej.... nu har jag pratat klart tror jag...
Redigerat av Fny: 25-03-2010, 09:05